Pinna kireällä !
Eeva-Maija Harju-Virta
4.7.2005 
Oldie but goldie:

Penni & Sons

Kilin, kilin, kilin lauloi ja tanssi Penni & Sons
katukivillä:

Olin tulossa ruotsinlaivalta. Tavallisesti
poikani noutaa minut autollaan Katajanokalta, joten
aina en edes tarvitse suomenmarkkoja vierailullani.
Nyt hänelle oli kuitenkin tullut jokin este ja
minä olin unohtanut vaihtaa valuuttaa. Taskunpohjilta
löytyy toki sen verran että ratikkakyyti järjestyisi,
ajattelin.
Raahattuani matkalaukut nelosen pysäkille ja
hinattuani ne itseni kera ylös vaunuun, tyhjensin
kourallisen rahoja kuljettajalle. Hän katsoi minua
raivosta punoittaen ja silmät pullistuen päästä ja
vetäisi rahat kädensyrjällään ulos ovesta ! Ja niin
penni poikineen tanssi katukiville !
Kuski vielä huusi jotain jonka olen jo
unohtanut (onnekseni, luulisin).
Lipun sain kyllä. Pikkuisen jäi vaivaamaan
maksoinko matkasta 40-50 mk.
Ällistyneenä menin vain kiltisti istumaan.
Ennen vanhaan hyvään aikaan penni poikineen oli
kyllä miljoonan alku, miten lie nyt ?
Voihan se tietysti olla loppukin, se säästäjän
vihonviimeinen penni.